Učitel přizpůsobuje využití digitálních technologií studijním potřebám žáků, umožňuje žákům postupovat na rozdílných úrovních i různou rychlostí, volit si různé cesty učení a vlastní vzdělávací cíle.
Desatero pro nejen pro rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Mezi specifické poruchy učení patří dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyslexie, dyspraxie, dyspinxie a dysmúzie.
Specifické poruchy učení u žáků středních škol
Tento článek výstižně shrnuje celou problematiku a věnuje se jednotlivým příkladům a doporučením pro práci se žákem se SPU, SPUCH na SŠ.
Žáci se specifickými poruchami učení nebo chování (SPU, SPUCH) Lze zde nalézt doporučení pro práci se žákem se SPU, SPUCH na SŠ.
Webinář NPI: Školní strašák dyslexie
Nadané a talentované jsou ty děti, které identifikuje kvalifikovaná osoba a které jsou díky svým výrazným předpokladům schopny podat výjimečný výkon. Jsou to děti, které potřebují diferencované vzdělávací programy a/nebo služby nad rámcem běžných služeb poskytovaných běžnou třídou, aby mohly být přínosem sobě i společnosti. [1]
Národní ústav pro vzdělávání vypracoval podporu, jak vypracovat individuální vzdělávací plán
Tvoříme individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka (metodika)
Individuální vzdělávací plán pro žáka střední školy se specifickou poruchou učení a chování – Návod na vypracování
DP. Analýza možností využití informačních a komunikačních technologií při výuce žáků se specifickými poruchami učení – Diplomová práce
[1] – ZDROJ